Aqua di Gio Aqua for Life

On February 15, 2011 by MissBeautyEtc

  

Vanaf 1 maart 2011 promoot Giorgio Armani aan de zijde van Green cross international de beschikbaarheid van drinkbaar water. Rond de wereld van Acqua di Gio en Acqua di Gioia, twee parfums die van nature nauw aansluiten met het thema, wordt een compleet en innovatief netwerk van solidariteit uitgebouwd dat vooral via internet verloopt. Doel is de oprichting van de Acqua for Life challenge en bevolkingsgroepen die er nog geen toegang toe hebben – vooral kinderen dan – voorzien van 40 miljoen liter drinkbaar water. 

 

Doel van Acqua for Life is bevolkingsgroepen die er nog geen toegang toe hebben, te voorzien van tientallen miljoenen liter drinkbaar water. Niet minder dan 900 miljoen mensen hebben geen beschikking over proper, gezond en veilig water voor hun essentiële dagelijkse behoeften. Essentieel water om te drinken, te eten en een minimum aan hygiëne en gezondheid te garanderen. Het doel is van hetzelfde niveau als de uitdaging: dit jaar moet minstens 40 miljoen liter drinkbaar water ter beschikking worden besteld aan bevolkingsgroepen die er behoefte aan hebben. 

 

Acqua for Life challenge wordt opgela 1 maart nceerd op het hele net en op de sociale  netwerken. Het hoogtepunt van de actie wordt voorzien op 22 maart, de Wereldwaterdag. Die dag ontstond op de Top van rio in 1992 onder impuls van de Verenigde naties en heeft als doel de wereldbevolking elk jaar te sensibiliseren voor de waterschaarste en de problemen die eruit voortvloeien. Bij aankoop van een flacon Acqua di Gio of Acqua di Gioia krijgt elke klant de mogelijkheid om zijn initiële gift van 100 liter te verdubbelen via internet. Dankzij een unieke code die op elk etui te vinden is, kan hij ‘stichtend’ lid worden en zijn eigen steungroep oprichten. Op www.facebook.com/acquaforlife kan elke deelnemer zijn eigen gemeenschap creëren, zijn eigen propagandakit verspreiden en zijn vrienden uitnodigen om deel te nemen aan de beweging. Zo verspreidt iedereen de sensibiliseringsboodschap in een zo groot mogelijke gemeenschap. Via het netwerk kunnen de deelnemers hun vrienden op virale wijze mobiliseren. Deze laatste kunnen lid worden van de gemeenschap en worden zo automatisch schenkers van tien liter water. Hoe groter het aantal leden, hoe uitgebreider de gemeenschap en hoe groter het bedrag dat ingezameld wordt. Via statistieken kan elke deelnemer dag op dag de activiteit en de ontwikkeling van zijn gemeenschap volgen. De site www.acquaforlifechallenge.org presenteert de campagne en de vooruitgang van de resultaten, maar geeft ook een overzicht van de problemen die ontstaan door een gebrek aan drinkbaar water in de wereld. Ook concrete acties – boringen, putten,constructie van regenwateropvangsystemen, versterking van de capaciteiten van de bevolking – worden toegelicht. Acqua for Life challenge is een solidariteitsactie op wereldniveau. 

Aqua Di Gio Limited Editioen Aqua for Life Eau de Toilette 50 ml 62.00 euro 

Aqua Di Gio Limited Edition Aqua for Life 100 ml 84,98 euro

Aqua Di Gioia Limited Edition Aqua for Life Eau de Parfum 100 ml 84.00 euro

Aqua Di Gioia Limited Edition Aqua for Life Eau de Parfum 50 ml 62,98 euro

Ik vind het een mooi initiatief! En de Aqua di Gio voor mannen ruikt zalig. Dus als je je man/ vriendje nog iets kado wil doen, ga dan zeker eens snuffelen aan deze geur!

One Response to “Aqua di Gio Aqua for Life”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


9 + two =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>